عمل وازکتومی

مراقبت های پس از عمل وازکتومی

در مقالات قبلی درباره وازکتومی صحبت کردیم و درباره آن توضیحاتی دادیدم حال در این مقاله دکتر سیمین وحیدی ، متخصص اورولوژی درباره مراقبت های پس از عمل وازکتومی توضیحاتی را ارائه می نماید تا قدمی در جهت کمک به افرادی باشد که اقدام به عمل وازکتومی نموده اند.

باید ها و نباید  های بعد از عمل وازکتومی

رعایت نکات زیر باعث می شود تا نتیجه هرچه بیشتری از جراحی خود گرفته و بتوانید زندگی بهتری داشته باشید :

1ـ از آنجایی که انجام حرکات سنگین می تواند باعث ایجاد التهاب و خونریزی در اسکتروم شود ، بعد از انجام وازکتومی تا مدتی انجام حرکات شدید ، بلند کردن اجسام سنگین و راه رفتن زیاد ممنوع می باشد. مدت زمان این کار بستگی به وضعیت بیمار و نظر پزشک معالج دارد.

2ـ بعد از انجام عمل وازکتومی لازم است که بیمار 1 تا 3 روز استراحت کامل داشته باشد و تا حد ممکن از حرکات اضافی خودداری نماید تا توم بعد از جراحی کاهش یابد . بهتر است که به پشت خوابیده و پاهایتان را مقداری بالا بیاورید.

3ـ مانند هر عمل جراحی دیگری ، بعد از انجام وازکتومی داشتن احساس ناراحتی در فرد تا 1 هفته طبیعی می باشد. برای کنترل و کاهش درد ناشی از جراحی می توانید تحت نظر پزشک معالج خود از داروهای مسکن و ضد التهاب استفاده نمایید. استفاده از کیسه های کمپرس سرد هم می تواند در کاهش التهاب ناحیه جراحی مناسب باشد.

مراقبت پس از عمل وازکتومی

مقاربت امن بعد از وازکتومی

از آنجایی که اسپرم ها می توانند بیشتر از یک هفته در وازدفرانس زنده بمانند ، انجام عمل وازکتومی سریعا عقیم بودن در یک مرد را ایجاد نمی کند . در بیشتر آقایان ، بعد از انجام 10 تا 14 مقاربت و خروج مایع منی ، 1 تا 2 هفته تا  از بین رفتن تمام اسپرم ها زمان نیاز است. برای اطمینان از این مساله ، در طی 1 هفته تا 1 ماه ، 2 نمونه مایع منی از بیمار گرفته می شود تا وجود اسپرم در آن ها بررسی شود. زمانی موفقیت آمیز بودن و عقیم شدن فرد تایید می شود که تعداد اسپرم ها در گزارش صفر باشد که البته قبل از این زمان استفاده از ابزارهای پیشگیری از بارداری در هنگام مقاربت ، ضرورت دارد.

سخن آخر

نکته بسیار مهمی که مردان باید بدانند این اس که عمل وازکتومی هیچ تاثیر سوئی در کیفیت روابط جنسی او نخواد داشت. چرا که اسپرم ها تنها 5% از مایع منی را تشکیل می دهد و بعد از انجام وازکتومی فرد احساس کم شدن مایع منی را نخواهد داشت . همچنین برخلاف شایعات موجود عمل وازکتومی هیچ تاثیر منفی در تولید هورمون جنسی مردانه تستوسترون نخواهد داشت .

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.