همه چیز در مورد لابیاپلاستی

یکی از جراحی هایی که در موضع اندام تناسلی زنان انجام می گردد، لابیاپلاستی می باشد. این جراحی به منظور رفع ایرادات ظاهری لابیا مینور و لابیا ماژور مورد استفاده می باشد. با انجام لابیاپلاستی علاوه بر ایجاد ظاهر زیبا و متناسب در واژن می توانیم از بسیاری از مشکلات نظیر عفونت های زنان، بوی بد و عدم داشتن اعتماد به نفس جلوگیری نماییم. با ما همراه باشید تا بیشتر در خصوص لابیا پلاستی، مزایا و معایب آن بدانید.

لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی یکی از جراحی های نوین می باشد که با کمک آن ناهنجاری های لابیا مینور و لابیا ماژور قابل درمان می باشد. در این روش با کمک  لیزر مونالیزاتاچ یا جراحی با تیغ جراحی و یا تلفیق هردو، ناهنجاری های مربوطه به طور کامل رفع می گردد. همچنین در این جراحی امکان برداشتن پوسته های اضافی کلاهک کلیتوریس که به آن هودکتومی می گویند نیز امکان پذیر می باشد. با انجام جراحی لابیاپلاستی امکان رفع چروک های پوست و پوسته های اضافی در ناحیه واژن نیز امکان پذیر می باشد. در جراحی لابیاپلاستی در صورت استفاده از لیزر می توانیم نتایج تمیز تر و زیباتری را داشته باشیم.

لابیا چیست؟

دو نوع لابیا در اندام تناسلی بانوان وجود دارد. لابیا مینور و لابیا ماژور. در قسمت بیرون واژن لابیا ماژور موجود می باشد، لابیا ماژور درواقع بخشی از واژن است که از استخوان شرمگاهی تا ناحیه پرینه کشیده شده است. این بخش اندام تناسلی، از وردی واژن در مقابل عفونت ها و حساسیت ها محافظت می نماید. لابیا ماژور از بخش های داخلی اندام تناسلی و کلیتوریس محافظت می نماید. لابیا مینور از کلیتوریس تا دو طرف دهانه واژن ادامه می یابد. این بخش ها ممکن است دارای عارضه هایی نظیر نامتقارنی، عدم تناسب، بزرگی و تیرگی گردد. لابیا پلاستی بهترین روش درمانی در زیبا سازی لابیاها می باشد.

چه کسانی باید لابیاپلاستی انجام دهند؟

افرادی که دارای لابیاهای بزرگ، نامتقارن، پوست آویزان، درد و سوزش واژن حین برقراری رابطه جنسی، درد موقع انجام ورزش هایی مثل دوچرخه سواری ، دویدن یا سوارکاری، کم بودن میل جنسی به دلیل پوشیده بودن کلیتوریس با پوست اضافی، مشکلات گیر کردن لابیا در لباس زیر، وجود ظاهر نامناسب در هنگام استفاده از شلوار تنگ و بوی بد به دلیل ابتلا به عفونت هستند، کاندیدای مناسبی برای جراحی لابیاپلاستی می باشند.

لابیاپلاستی

مزایا انجام جراحی لابیاپلاستی چیست؟

لابیا پلاستی همان طور که گفته شد، جزء جراحی های زیبایی و درمانی در بانوان و دوشیزگان می باشد. با انجام جراحی لابیا پلاستی می توان اقدام به زیبا سازی و متناسب سازی ناحیه تناسلی فرد نموده و کمک به افزایش اعتماد به نفس فرد نمود. همچینین با ایجاد جذابیت در ناحیه تناسلی می توان عملکرد و کیفیت رابطه جنسی را افزایش داد. با انجام لابیا پلاستی مشکلات و مسائلی که در مواقع استفاده از لباس لباس های تنگ ایجاد می گردد، کامل رفع گشته و فرد آزادی عمل بیشتری خواهد داشت.

لابیا پلاستی در رفع چین و چروک هایی دستگاه تناسلی زنان بسیار موثر بوده و به دلیل حذف پوست های اضافی ناحیه کلیتوریس لذت جنسی را ارتقا می دهد. همچنین با حذف لابیا ها، امکان تجمع عفونت های میکروبی و باکتریایی از بین رفته و فرد از بسیاری از بیماری ها و بوی بد رهایی می یابد.

چه کسانی کاندید مناسب عمل لابیاپلاستی می باشند؟

خانم ها و دختران بالای 18 سال که دارای سلامت جسمانی و فاقد هر گونه بیماری خاص و زمینه ایی هستند می توانند از لابیاپلاستی استفاده نمایند. همچنین افرادی که در هنگام رابطه جنسی به دلیل بزرگی لابیاها احساس خجالت، درد و سوزش دارند و از ظاهر نا مناسب اندام تناسلی خود رنج می برند، کاندیدای مناسبی برای لابیا پلاستی هستند.

افرادی که مدام دچار عفونت های ناشی از تجمع باکتری و قارچ در ناحیه تناسلی می شوند، حتما باید لابیاپلاستی نمایند. همچنین اشخاصی که به دلیل وجود نا هنجاری های لابیا، امکان انجام فعالیت های خاص نظیر دوچرخه سواری و ورزش های مختلف را ندارند، باید از لابیاپلاستی استفاده کنند.

اهمیت انتخاب جراح مناسب

مهمترین اقدام قبل از انجام لابیاپلاستی انتخاب جراح مناسب می باشد. در صورتی که جراح متخصص به درستی انتخاب گردد، ضمن داشتن نتایج فوق العاده و عالی، می توان درصد وقوع عوارض و پیامدهای نا خواسته لابیاپلاستی را کاهش داد. جراح متخصص با توجه به تجربه و تخصص پس از مراجعه بیمار و با توجه به هاد بودن عارضه اقدام به انتخاب روش جراحی می نماید.

اقدامات قبل از لابیاپلاستی

• لابیا پلاستی غالبا با بی حسی موضعی می باشد، لذا بسیاری از مشکلات بی هوشی را نداشته و روشی غیر تهاجمی می باشد. بنابراین اقدامات خیلی خاصی قبل از جراحی مورد نیاز نمی باشد.
  • پس از تصمیم گیری انجام لابیاپلاستی باید دو هفته قبل از انجام جراحی مصرف سیگار و الکل قطع گردد. همچنین از استفاده از داروهای رقیق کننده خون نظیر آسپرین خودداری گردد.
  • بیمار باید در روز جراحی استحمام نموده و ناحیه کاملا شیوشده و تمیز باشد.
  • به منظور استراحت در دوران نقاهت باید از 5 تا یک هفته اقدام به دریافت مرخصی نمود.

انواع لابیاپلاستی

در روز جراحی، پزشک پس از اعمال بی حسی موضعی اقدام به رفع مشکلات لابیاها و بریدن قسمت های اضافی با کمک لیزر یا تیغ جراحی می نماید. پزشک در جریان جراحی ممکن است از تکنیک های تریم (Trim)یا تکنیک وج استفاده نماید.

در تکنیک Trim نتایج طبیعی تری حاصل می گردد. این تکنیک معمولا طرفدار زیادی در میان جراحان دارد. در تکنیک برش خطی (Trim)، به منظور قرینه سازی و رفع عیوب ظاهری، برش هایی به صورت منحنی ایجاد شده و لابیا ها متناسب می گردد.

تکنیک وج (wedge) مناسب بانوانی با لابیای بزرگ و کلیتوریس کوچک است. این جراحی نسبت به تکنیک تریم ظاهری غیرطبیعی تر دارد. در این روش برش های اعمالی در لابیا بیمار به صورت w، z یا v می باشد.

لابیاپلاستی با لیزر و بدون بخیه

لابیاپلاستی با لیزر بیشتر مناسب بانوان با مشکلات جزئی می باشد. زیرا لیزر نمی توانند به خوبی جراحی، عدم تناسب و بزرگی لابیا را درمان نمیاد.

جراحی های همزمان با لابیاپلاستی

امکان انجام جراحی هایی نظیر تنگ کردن واژن، شکل دادن فرم به واژن، تقویت نقطه G، تغییر شکل واژن، سفید کردن واژن، تزریق ژل به واژن، تزریق فیلر به واژن، درمان خشکی واژن و… از درمان هایی است که می تواند همزمان با لابیاپلاستی انجام شود.

مراقبت پس از لابیاپلاستی

پس از لابیا پلاستی به منظور عدم ایجاد عفونت باید داروها و موارد تجویزی به درستی و مطابق دستور پزشک استفاده شود. از انجام فعالیت های ورزشی شدید، رابطه جنسی و بلند کردن اشیا سنگین، تا یک ماه خودداری نمایید. همچنین باید موضع با کمک باد سرد سشوار همیشه خشک نگه داشته شود.

5 تا یک هفته پس از جراحی در خانه استراحت گردد و از نشستن طولانی خودداری شود.

استفاده از دستشویی فرنگی به منظور کاهش فشار به موضع جراحی الزامی است.

عوارض لابیاپلاستی

تمام جراحی ها به موازات اثرات درمانی داری عوارض مختلفی می باشند. عوارض نظیر درد، سوزش، تورم و خارش ایجاد هماتوم (جمع شدن خون)، ایجاد نکروز بافتی، درد مزمن که به دلیل تداخل عصبی اتفاق می افتد، دیسپارونیا، زخم شدن اطراف لابیا، بروز عفونت ناشی از عدم مراقبت حین جراحی و بعد از آن، نا رضایی از نتیجه جراحی و غیرقرینگی لابیاها، برداشتن غیراصولی و نامناسب لابیاها، تشکیل فیستول و … از عوارض احتمالی می باشد، که در صورت انجام لابیا پلاستی توسط پزشک متخصص احتمال وقوع آن صفر می باشد.

لابیاپلاستی یکی از روش های درمانی و زیبا سازی واژن می باشد. در صورتی که از ظاهر یا سایز لابیا ناراضی هستید توصیه می گردد که از این روش درمانی استفاده نمایید.

هزینه لابیاپلاستی به چه صورت است؟

هزینه لابیاپلاستی بسته به مطب یا کلینیک و دستمزد پزشک و نوع روش جراحی متفاوت می باشد. لذا به جهت آگاهی از هزینه ها الزامی است که با پزشک متخصص مشاوره گردد.

دلیل انجام لابیاپلاستی چیست؟

تغییرات و اختلالات هورمونی، رابطه جنسی بیش از حد و ورزش هایی که منجر به کشیدگی لابیا می گردد، بارداری و زایمان و زمینه وراثت منجر به ایجاد دفرمگی و نا متناسب شدن لابیاها می گردد.

آیا دختران و دوشیزگان امکان انجام لابیا پلاستی را دارند؟

لابیاپلاستی به منظور رفع عیوب بخش های خارجی اندام تناسلی به کار می رود. بنابراین پزشک هیچ تماسی با بخش های داخلی و پرده بکارت بیمار ندارد. و آسیبی به آن وارد نمی نماید.