عفونت کلیه

آیا می دانستید این بیماری به فصل سرما ارتباطی ندارد؟

بر خلاف باور عامه مردم که بیماری های کلیوی در فصل سرما افزایش پیدا میکند ولی ارتباط زیادی بین بیماری کلیوی و فصل سرما وجود ندارد آن چیزی که وجود دارد این است که اغلب بیماری های کلیه و مجاری ادرار با سرما تشدید پیدا میکند که این دردها عمدتا به دردهای عضلات و ماهیچه های دور کلیه باز میگردد که منشا کلیه ندارند.

عفونت کلیه در کودکان

عفونت های ادراری در سنین پایین ميتواند کلیه ها را از کاراندازد مخصوصا در کودکان دختری که به این بیماری مبتلا مي شوند ،درمان میشوند و دوباره مبتلا میگردند باید حتما جدی گرفته شود و به متخصص اورولوژی مراجعه کنند.

درمورد کودکان پسری که زیر 1 سال هستند و ختنه نشده اند و همچنين پسراني كه از نظر وجود دریچه خلفی مجراي ادراري به صورت مادر زادی مبتلا هستند ، اين انسداد نمی گذارد ادرار كامل تخليه شود و این ادرار در بدن باقی میماند و برمیگردد و این باعث آسیب کلیه ها میگردد عفونت ادراری در بچه هایی که ختنه نمی شوند 10 برابر بیشتراز بچه هایی است که ختنه می شوند،
كودكان دچار ريفلاكس يا برگشت ادراري در صورت بروز عفونت ادراري بسيار مستعد تر به عفونت كليوي هستند

عفونت کلیه در بزرگسالان

این بیماری در سنین بالا ممکن است کشنده باشد به دلیل اینکه هر چه در سنین بالا این اتفاق بیافتد سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است و ممکن است عفونت ادراری آرام آرام كليه ها رااز بين ببردو فرد را به شوك و نهايتا مرگ ناگهاني بكشاند،پس حتما باید عفونت ادراری در سنین بالا جدی گرفته شود.

عفونت کلیه

علت عفونت کلیه

هنگامي كه عفونت مثانه ایجاد شود و آن را كامل درمان نکنیم عفونت مي تواند از طریق مثانه و حالب ها وارد کلیه شود و بلافاصله بافت کلیه را مبتلا به عفونت کند و در نتیجه ممکن هست منجر به بروز عفونت خون شود .
علایم عفونت کلیه

•  سوزش
  •  تکرر ادرار
  • بوی بد ادرار
  • خون در ادرار
  •  تب ولرز
  •  درد شدید پهلو
  • دردهای شکمی
  •  دردهای پشت

بلافاصله بعد از این علایم باید به پزشک مراجعه کنید و درمان اولیه عفونت ادراری را شروع کنیم اگر درمان عفونت مثانه را جدی نگیریم منجر به عفونت کلیه میگردد و عواقب بدتری به دنبال خواهد داشت و در این صورت بیمار باید در بیمارستان بستری شده و درمان های تزریقی شروع شود.

درمان عفونت کلیه

مصرف مايعات فراوان خصوصا اب و اب ميوه هاي طبيعي و تازه