بهترین جراح واریکوسل

بهترین جراح واریکوسل در تهران

واریکوسل یک بیماری مردانه است که در اندام تناسلی آقایان و به طور جزئی تر، در بیضه های آن ها رخ می دهد. علت بروز واریکوسل را می توان ناشی از مشکلاتی دانست که در سیاهرگ های موجود در کیسه بیضه اتفاق می افتد.

بیشترین رده سنی که درگیر این مشکل می شوند، آقایان بین 15 تا 25 سال هستند اما دلیل نمی شود افراد با سنین کمتر یا بیشتر، دچار این عارضه نشوند. واریکوسل ممکن است خفیف باشد و یا برعکس، مشکل بسیار جدی باشد. برای تشخیص به موقع و اقدام به درمان آن، لازم است با یک پزشک متخصص اورولوژی مشورت کنید تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود.

ویژگی های بهترین جراح واریکوسل

مهم ترین ویژگی های جراح واریکوسل خوب شامل موارد زیر می شود:

• حمایت ای پزشکی و پیگیری کردن وضعیت بیمار بعد از اتمام روند درمانی؛ در بسیاری از موارد بهترین متخصصین اورولوژی در تهران حتی بعد از این که روند درمان بیماری های مراجعه کنندگان به اتمام برسد از آن ها می خواهند که در فاصله های زمانی کوتاهی برای بررسی های دقیق تر نزد آنان بروند تا بیماری های خاصی بازگشت نداشته باشند.
  • رازدار بودن و حفظ اطلاعات پرونده بیمار نزد خویش: یک متخصص اورولوژی خوب در تهران تلاش می کند که تمامی اطلاعات پزشکی بیمارش را همچون راز نزد خود نگه دارد. در این موارد به جز اجازه خود بیمار اطلاعات را حتی در اختیار نزدیکان بیمار نیز قرار نخواهد داد.
  • رعایت صداقت با بیماران؛ بهترین متخصصین اورولوژی در تهران با بیمار خود صادق است و در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد تمامی مشکلات را به بیمار خود منتقل می کند.
  • داشتن صبر و حوصله و مشاوره دادن به بیمار

چگونه می توان واریکوسل را تشخیص داد؟

گفتیم که واریکوسل ممکن است خفیف باشد و یا به قدری جدی باشد که درد شدیدی را با خود همراه سازد. از آن جا که درد خاصی برای واریکوسل های خفیف احساس نمی شود، معمولا کمتر برای تشخیص آن به پزشک مراجعه می شود.

در واریکوسل های شدید، ابتدا بیمار به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه می نماید و تحت معاینه قرار می گیرد. اولین کاری که ممکن است پزشک برای تشخیص واریکوسل انجام دهد لمس فیزیکی ناحیه مورد نظر و یافتن توده ای در بیضه می باشد. راه دوم این است که از بیمار بخواهد بایستد و پس از یک نفس عمیق، نفس خود را حبس کند و کمی به خود فشار آورد. این دو روش برای معاینه فیزیکی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

راه های تشخیص دیگری که برای واریکوسل از سوی پزشک توصیه می شود، مراجعه به سونوگرافی و عکسبرداری توسط امواج اولتراسوند می باشد. تصویربرداری از اعضای داخل بدن، می تواند منجر به تشخیص دقیق تر این مشکل شود. بد نیست بدانید اغلب اوقات واریکوسل در بیضه سمت چپ مشاهده می شود اما به این معنا نیست که در بیضه سمت راست و یا هردوی آن ها، همزمان، رخ ندهد. واریکوسل های خفیف معمولا دردی ندارند و نیاز به جراحی برای درمان آن ها نیست. اما برای درمان واریکوسل های شدید و جدی تر، اغلب روش جراحی توصیه می شود.

برخی از علائمی که در صورت بروز بهتر است به پزشک مراجعه شود به شرح زیر می باشند:

• احساس گرفتگی، سنگینی و درد در پوست بیضه
  • احساس درد بیشتر در طول روز
  • سنگینی یکی از بیضه ها نسبت به دیگری
  • احساس درد در گرمای شدید و یا پس از فعالیت های سنگین
  • وجود توده یا گره بدون درد در بیضه
  • بروز درد در صورت ایستادن و فشار آوردن به خود
  • محو شدن درد هنگام خوابیدن

عدم درمان واریکوسل چه عواقبی دارد؟

یکی از تاثیراتی که واریکوسل در فرد دارد، کاهش تعداد و کیفیت اسپرم های تولید شده می باشد. این مشکل را می توان ناشی از تجمع خون در رگ های گشاد شده بیضه دانست که موجب افزایش دمای این ناحیه می گردد. در نتیجه احتمال ناباروری افراد بالا می رود.

البته نمی توان گفت که تمامی مبتلایان به واریکوسل نابارور هستند اما آزمایشات مختلف نشان می دهد درصد باروری این افراد نسبت به آقایانی که واریکوسل ندارند کمتر است.

یکی از مشکلات دیگری که درمان نکردن واریکوسل می تواند به دنبال داشته باشد، کوچکی بیضه ها است که معمولا در سنین نوجوانی مشاهده می شود. واریکوسل های بزرگ در سنین پایین مانع رشد بیضه ها می شوند و معمولا پزشک توصیه می کند سالانه اندازه آن ها گرفته شود. به هر حال ممکن است اندازه بیضه ها همواره از حالت عادی خود کوچک تر باقی بمانند و موجب ناباروری فرد مبتلا شوند.

با وجود گفته های فوق، امروزه بیشتر در شرایط زیر است که درمان واریکوسل انجام می شود:

• زمانی که علاوه بر اسکن، آزمایشات فرد نیز نشان دهنده مشکل واریکوسل باشد.
  • توجیه منطقی نداشتن ناباروری فرد مبتلا
  • ناباروری فرد به مدت 2 سال و کاهش تعداد اسپرم ها

بهترین جراح واریکوسل در تهران کیست؟

نه تنها برای درمان و جراحی واریکوسل، بلکه در صورت بروز هر بیماری، اولین دغدغه افراد انتخاب بهترین پزشک در زمینه مربوطه می باشد. برای درمان واریکوسل و جراحی آن، لازم است به یک متخصص اورولوژی با تجربه مراجعه نمایید تا بتواند بهترین شیوه درمان یا جراحی را با توجه به شرایط شما، انتخاب کند.

دکتر سیمین وحیدی، یکی از بهترین اورولوژیست هایی است که در تهران فعالیت می کند و سابقه درخشانی را در کارنامه خود ثبت کرده است.