کلیه درد

کلیه درد در بدن دو عدد می باشد و به اندازه یک مشت بسته می باشد . فرد می تواند حتی با یک کلیه هم یک زندگی خوب داشته باشد بسیاری از افراد در سنین بالا متوجه این موضوع می شوند که دارای یک کلیه هستند .

دکتر سیمین وحیدی یک متخصص اورولوژی خوب در تهران می باشد . دکتر وحیدی دانش بسیاری در رابطه با کلیه و بیماری های آن دارد . افراد بسیاری توسط دکتر وحیدی درمان شدند و هم اکنون از زندگی بسیار خوبی برخوردار هستند و هیچگونه ناراحتی ندارند. جهت تعیین وقت قبلی و مشاوره می توانید با شماره های ۴۴۰۶۹۰۰۱- ۴۴۰۵۰۸۸۱ تماس حاصل نمائید .

کلیه ها در عمیق ترین قسمت بدن کنار ستون فقرات و رو عضلات مربع کمری قرار گرفته اند و بافت بسیار خوب و مناسبی دارند و اگر تا آخرین نفرون که اگر آسیب ببیند این کلیه خود را نشان نمی دهد . و در عین حال یک بافتی است که وظایف بسیار حیاتی بر عهده دارد به صورتی که اگر فردی کلیه را از دست دهد درد بسیار زیادی را می بایستی تحمل کند . و در افراد دیالزی ما مشاهده کینم که ناراحتی را تحمل می کننند واقعا از خدا شکر گزاری می کنیم . بنابراین مراقبت از کلیه به صورت دقیق کاری بس مهم می باشد .

در بسیاری از افراد بیماری هایی مانند بیماری فشار خون – قند – دیابت که بیشتر این آسیب را به کلیه وارد می کنند و زمانی به پزشک مراجعه می کنند که متاسفانه در آزمایشاتی که انجام داده است متوجه این موضوع شده است و خود کلیه هیچگونه علائمی از خود نشان نداده است در بسیاری از شرایط دچار عفونت می شود و دردهایی در پهلو احسا می شود و گاهی اوقات انسداد در کلیه به وجود آمده است و این انسداد دردهای بسیار آرام ایجاد می کند البته قابل ذکر است اگر انسداد به صورت حاد باشد این اتفاق می افتد . فریاد کلیه از تمامی فریادهای بدن بلند ترمی شود چرا که درد کلیه به تنهایی دردی است که در بدن مساوی و برابری می کند با درد زایمان ولی این در شرایطی است که اسنداد حاد باشد .

چه علائمی نشان دهنده این می باشد که کلیه هیچگونه مشکلی ندارد ؟

قبل از اینکه منتظر علائم بالینی باشیم پیشنهاد می شود تمامی افراد اگر تاکنون سونوگرافی کلیه و مثانه پر وخالی انجام نداده اند انجام دهند و یک آزمایش ادرار و کشت ادرار انجام دهند چون پیش از اینکه ما تریدی به علائم داشته باشم می بایستی پیشگیری شود .

ممکن است فردی وجود داشته باشد که دارای عفونت ادراری باشد و خونریزی داشته باشد و فرد تنها یک خون ادراری  داشته باشد . برخی از بیماران این مسئله را ندید می گیرند و هیچ توجهی به آن نمی کنند این مسئله بسیار خطرناک می باشد .

کلیه درد

علائم کلیه درد  – سوزش – تکرر ادرار – شب ادراری و علائمی که در زمان مدفوع می باشد  و سخت این کار انجام می شود . برخی از این افراد بر این باورند که این علائم شاید برای پروستات باشد اما می توان گفت که پروستات تنها بخشی از سیستم مسیر می باشد و پروستات می تواند انسداد ایحاد کند.

بین علائمی که گفته شد برخی از آن ها باید در صورت مشاهده فورا درمان شوند .

این مسئله بستگی به سن دارد. بی اشتهایی و بی حالی در نوزاد که با نشان دادن شکم خود نشان می دهد .

اما اگر خردسال باشد و کسانی که در سنین مدرسه هستند این افراد  متوجه سوزش ادرار می شوند در زمان دستشویی دچار سوزش می شوند و فرزند دچار بی حالی می شود.در رده سنی بالاتر و بلوغ درد پهلو ممکن پیش آید .

اما مهم ترین اختلال در ادرار کردن می تواند  زنگ خطری باشد .

در یک خانم جوان اگر سوزش ادرار مشاهده شد حتما باید آزمایش ادرار همراه با درمان آنتی بیوتیک سه روزه انجام شود اما در یک آقا می توان صبر کرد تا جواب آزمایش مشخص شود چون آقایان کمتر دچار سوزش ادرار می شوند .اما در سنین پیری خون ادراری بدون علامت خطرناک ترین زنگ هشدار برای تومورهای مثانه می باشد .

تومورهای سیستم ادراری و مخاط ها در اینجا تومورها بسیار شایع می باشند و در کسانی این اتفاق می افتد که سطح ویتامین سی بسیار پایینی دارند .

برخی از خدمات دکتر سیمین وحیدی

بی اختیاری ادرار