علائم هشدار دهنده بیماری های کلیه و مجاری ادرار

بیماری های کلیوی، بیماری های خاموشی هستند که اغلب زمانی تشخیص داده می شوند که در واقع تخریب بخشی از فعالیت ها و عملکردهای کلیه را داریم.

وظایف و عملکرد کلیه ها

کلیه ها عملکرد تعادل آب ، الکترولیت های بدن و تنظیم فشار خون را بر عهده دارند. اگر تعادل یون های موجود در بدن برهم بخورد عملکرد کلیه ها مختل می شود و ممکن است مواد سمی در بدن جمع شوند و در نهایت دچار اختلالات کلیوی در فرد می شود.

علت بزرگی پروستات چیست؟

شایع ترین علت تشخیص وجود بیماری در بدن بروز درد است.  به جز سنگ کلیه، اکثر بیماری های مجاری ادرار و کلیه در ابتدا درد ندارند. و در مراحل پیشرفته درد اتفاق می افتد.

علائم بیماری های کلیوی

• درد در ناحیه پهلو و شکم
  • ورم کردن بدن
  • بی اشتهایی
  • هر نوع  تغییر در میزان، رنگ و بوی ادرار
  • سوزش ادرار
  • خون ادراری
  • تغییر رنگ ادرار در دراز مدت و حالت غیر طبیعی باید جدی گرفته شود.
  • افزایش کراتین در خون
سرطان پروستات

کراتین بهترین نشانه عملکرد طبیعی کلیه است. هر چه بافت عضلانی در بدن بیشتر باشد مقدار کراتین افزایش می یابد بنابراین میزان این مواد در آقایان بیشتر از خانم ها است. اما مقدار طبیعی آن بین 0/8 تا 4/1 دهم است. با افزایش یک دهم از این مواد نشان دهنده این است که در صدی از نفرون ها ناکارآمد شده اند و یا شروع به اختلال کرده اند.

برگشت ادرار در کودکان

عفونت ادراری در کودکان یکی از بحث های بسیار جدی است که باعث نارسایی رشد و تکاملی در کودکان می شود. و یکی از علت های نارسایی تکاملی در کودکان زیر 5 سال عفونت اداری های مکرر است. بنابر این در هر نوزادی که یک بار عفونت ادراری ثابت شده داشته و درمان شده است پس از درمان باید بررسی کامل صورت بگیرد، که علت آن چیست، عمدتا در کودکان زیر 5 سال اختلال مادرزادی برگشت ادراری شایع تر است. پس از تشخیص ادرار بستگی به درجه ای که دارد درمان های خاص خودش انجام می شود.

پروستات و مراقبت های آن در مردان

پرستات غده ای است اندازه گردو که دور تا دور مثانه را احاطه کرده است. پروستات سه نوع بیماری دارد:

دکتر سیمین وحیدی یک متخصص اورولوژی خوب در تهران می باشد .دکتر وحیدی تخصص و تبحر خاصی در درمان بیماری های کلیه و مجاری ادرار دارد و همچنین می تواند بیمار را تا زمان بهبودی همراهی و کمک کند  .اگر شما هم از سنگ کلیه رنج می برید می توانید به دکتر وحیدی جهت درمان آن مراجعه فرمائید . جهت تعیین وقت قبلی و مشاوره می توانید با شماره های 44069001- 44050881 تماس حاصل نمائید .

1-تورم پروستات که اغلب مردان جوان را مبتلا می کند. و علائم آن عبارتند از:

• احساس درد بین دو پا و بالای مثانه،
  • تکرر ادرار و کمر درد
  • شایع ترین آن عفونت های ادراری است.
یائسگی در مردان

2-خوش خیمی بزرگی پروستات، شتری است که در خانه همه ی آقایان بالای 50 سال می خوابد. و با توجه به تغییراتی که با افزایش  سن در بدن رخ می دهد. پروستات یکی از این تغییرات که با افزایش سن بزرگتر می شود و به مجاری ادرار و گلوگاه مثانه فشار وارد می کند در نتیجه ادرار به خوبی خارج نمی شود. که علائم آن عبارتند از:

تکررادرار

دوشاخه شدن ادرار

قطره قطره آمدن ادرار

3-سرطان پروستات جز شایع ترین سرطان های بالای 50 سال در آقایان است و کاملا بی علامت است و دو راه روش تشخیصی  عبارتند از ؛

• سونوگرافي پروستات
  • انجام آزمایش خون

درباره بهترین متخصص اورولوژی در تهران چه می دانید؟؟ جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک مربوطه مراجعه نمایید؟؟

drvahidi

5 × چهار =