عفونت دستگاه تناسلی مردان

عفونت در دستگاه تناسلی مردان مانند عفونت در زنان شایع می باشد. این عفونت تنها از طریق رابطه جنسی به فرد منتقل می شود. در صورت مشاهده علائم عفونت در آلت تناسلی حتما به پزشک متخصص ارولوژی خوب در تهران مراجعه کنید. در اینجا درباره روش های تشخیص و درمان عفونت های شایع در مردان به طور مفصل صحبت می کنیم.

انواع بیماری های عفونت دستگاه تناسلی در مردان

1. تبخال تناسلی

تبخال تناسلی نوعی از بیماری تناسلی می باشد که از طریق رابطه جنسی با فردی که دچار عفونت می باشد در مرد ایجاد می شود. شروع این عفونت بعد از گذشت یک هفته بعد از نزدیکی می باشد و دارای  علائمی نظیر خارش و درد در نواحی آلت تناسلی، بیضه ها، مقعد و ران ها می باشد. به تدریج این بیماری حاد شده و باعث ایجاد تاول هایی کوچک توام با درد در نواحی تناسلی بدن می شود. در مواردی تب همراه با علائم دیگری در فرد مشاهده می شود.

1. سوزاک

در اثر ورود نوعی از باکتری به نام گونوک به مجرای تناسلی مرد بیماری سوزاک ایجاد می شود. این بیماری بعد از گذشت 2 تا 10 روز بعد از رابطه جنسی در فرد با علائمی نظیر درد و سوزش در هنگام دفع ادرار در فرد ظاهر می شود. همچنین ممکن است ترشحی زرد یا سبز رنگ از فرد خارج شود که نشان از عفونت در این قسمت می باشد.

1. التهاب مجرای ادرار

این بیماری و عفونت علائمی شبیه به سوزاک دارد که ترشحاتی از آلت تناسلی بیرون می ریزد و در هنگام ادرار فرد دچار درد و سوزش می شود.

1. زگیل تناسلی

نوعی از بیماری عفونی می باشد که از طریق رابطه جنسی به فرد منتقل می شود. این بیماری دارای علائمی مانند ایجاد توده های گوشتی به رنگ صورتی در نواحی آلت تناسلی و مقعد می باشد.

1. عفونت تریکومویای

نوعی از عفونت در مردان که علائم خاصی نداشته و در قسمت های مجاری ادرار و غده پروستات به وجود مکی آید.

1. سیفلیس

در اثر رابطه جنسی نوعی از باکتری باعث عفونت در ناحیه تناسلی می باشد. این بیماری با ایجاد زخم بدون درد در ناحیه تناسلی شروع می شود. این بیماری در زنان نیز دیده می شود ولی در مردان بیشتر شایع می باشد. این بیماری در صورتی که به موقع تشخیص داده نشود در سایر اعضای بدن از جمله پاها منتشر می شود.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر سیمین وحیدی ، اورولوژیست متخصص کلیه و مجاری ادراری

.