سوزش ادرار

سوزش ادرار یکی از مشکلات متداول است که محدود به بازه سنی خاصی نمی شود و در هر سنی ممکن  است که افراد را درگیر خود نماید. اما باید توجه داشت که سوزش ادرار بیماری نیست ولی در صورت وجود آن ،  یکی از نشانه های بیماری است که می تواند خبر از بیماری های مختلفی داشته باشد به همین دلیلی است که که هنگام ادرار کوچک ترین احساس ناراحتی باید مورد توجه قرار گرفته و توسط پزشک متخصص بررسی شود. سوزش ادرار تنها به سوزش هنگام ادرار کردن گفته نمی شود بلکه هر گونه احساس ناراحتی ، درد و سوزش هنگام ادرار از نشانه های سوزش ادرار است.

نشانه ای از بیماری های مختلف

بیماری های بسیاری می توانند عامل  ایجاد سوزش ادرار باشند . برای مثال سوزش ادرار می تواند در یک خانم علامتی از عفونت مثانه بوده و در یک آقا نشانه عفونت پروستات باشد.همچنین در یک کودک می تواند علامت برگشت ادراری ، عفونت های ادراری و آسیب های سیستم ادراری و در یک فرد مسن ، می تواند از علائم بزرگ شدن پروستات باشد. حتی در مواردی نیز ممکن است که سوزش ادرار نشانه ای از تومورهای مثانه و سیستم ادراری باشد. همچنین وجود سنگ های ادراری یا مثانه می تواند خود را با سوزش ادرار آشکار سازد.

سوزش ادرار

عفونت ادراری شایع ترین علت سوزش ادرار

یکی از اصلی ترین دلایل سوزش ادرار ، عفونت های ادراری می باشد. علاوه بر بزرگسالان ، ممکن است که این مشکل در کودکان و نوزادان نیز ایجاد شود که در بین همه آن ها علائم مشخصی نداشته و ممکن است در هر نوزاد علامت های مختلفی داشته باشد. تب، بی اشتهایی، عدم تغذیه صحیح و کافی و خوب شیر نخوردن نوزاد و وزن نگرفتن او از علائم این عارضه درآن هاست.

مشکلات عدم دفع ادرار

سرویس های بهداشتی کثیف و نامناسب از عواملی هستند که خانم ها ترجیح می دهند جلو دفع ادرار را گرفته و تا رسیدن به منزل خود صبر نمایند. ولی باید توجه داشته باشند که سرویس های بهداشتی آلوده باعث عفونت ادراری نمی شوند بلکه این نگه داشتن ادرار است که در موارد متعدد باعث ایجاد عفونت های ادراری می شود.

برخی از خدمات دکتر سیمین وحیدی

بی اختیاری ادرار