سرطان مثانه در زنان

سرطان مثانه در زنان امروزه در بین مردم بسیار شایع است . این مسئله درست است که مردان مسن بیشتر در معرض این بیماری هستند اما زنان زیادی در دنیا وجود دارند که درگیر این بیماری هستند . آگاهی و اطلاعات کافی در رابطه با این بیماری می تواند به تشخیص به موقع این بیماری کمک کند .

دکتر سیمین وحیدی یک متخصص اورولوژی خوب در تهران می باشد . دکتر وحیدی تخصص و مهارت خاصی در رابطه با تشخیص سرطان مثانه مخصوصا در زنان دارد و می تواند به راحتی آن را به بهترین شکل درمان کند . اگر شما هم از آن دسته عزیزانی هستید که از سرطان مثانه رنج می برید می تواند با مراجعه به دکتر سیمین وحیدی این مشکل خود را برطرف کنید . جهت تعیین وقت قبلی و مشاوره می توانید با شماره های ۴۴۰۶۹۰۰۱- ۴۴۰۵۰۸۸۱ تماس حاصل نمائید .

حتی اگر خانمی به صورت مرتب معاینه سینه – آزمایش پاپ اسمیر و بررسی های پوست را انجام دهد اما امکان دارد سرطان مثانه را زیاد جدی نگیرد . این سرطان در مردان رایج تر از زنان می باشد و بیشتر بیماران بیشتر از ۶۵ سال سن دارند .علائم و نشانه های سرطان مثانه به شرح ذیل آمده است :

• خون در ادرار

این نشانه رایج ترین علامت سرطان مثانه می باشد که بیشتر زنان به آن توجه خاصی نمی کنند . این نشانه می تواند چندین روز به طول انجامد و ممکن است هفته ها یا ماه ها بدون هیچگونه دردی ادامه پیدا کند . بیشتر زنان این علائم را نادیده می گیرند زیرا بر این باورند که ارتباط به قاعدگی و یا یائسگی دارد .

وجود خون در ادرار همیشه به این معنا نمی باشد که سرطان مثانه وجود دارد اما حتما باید به پزشک مراجعه شود .

• علائم مشابه عفونت ادراری

سرطان مثانه بیشتر می تواند با عفونت ادراری اشتباه گرفته شود چون که بیشتر نشانه های آن ها با هم مشابه هستند . بیماران امکان دارد افزایش تکرار ادرار – دفع سریع ادرار – احساس درد در زمان ادرار – بی اختیاری ادرار داشته باشد .  از آنجایی که نشانه های سرطان مثانه برخی اوقات با لکه بینی و عفونت ادراری اشتباه گرفته می شود به همین خاطر بیشتر زنان آن ها را ساده می گیرند . به همین دلیل سرطان به یک بیماری پیشرفته تبدیل می شود .

• کاهش اشتها

کاسته شدن اشتها از علائم و نشانه های رایج سرطان می باشد و سرطان مثانه هم می تواند این علائم را داشته باشد . اگر سرطان گسترش پیدا کرده باشد امکان دارد بیمار ضعف داشته باشد و یا احساس خستگی کند و وزن خود را از دست دهد .  البته می بایستی بیمار نشانه دیگری را در کنار از دست دادن اشتها تجربه کند تا بتوان آن را به سرطان مثانه ربط داد . پس با از بین رفتن اشتها نمی توان آن را فورا به سرطان ارتباط داد .

سرطان مثانه در زنان

• احساس درد بدون هیچ دلیلی

درد که اکثر اوقات با سرطان پیشرفته همراه می باشد می تواند در ناحیه پهلو – شکم – یا لگن باشد . بیماران نیز می توانند درد استخوان را همچنین احساس کنند اگرچه سرطان به استخوان های بیمار سرایت کرده باشد .

• استفاده از سیگار

مسلما سیگار کشیدن نمی تواند جز علائم باشد . اما حدود نیمی از زنانی که به سرطان مبتلا هستند از سیگار استفاده می کنند . سیگار کشیدن بزرگ ترین عامل خطر برای سرطان مثانه می باشد . علائم سرطان مثانه را می توان با لکه بینی ها و یا عفونت ادراری اشتباه گرفت . به علت اینکه هیچ توجهی به آن نمی شود و دیر تشخیص داده می شود منجر می شود که به یک بیماری پیشرفته تبدیل شود . به همین دلیل درمان آن راحت نخواهد بود . به همین خاطر توصیه می شود هر کدام از علائم هایی که در مطلب فوق ذکر شد زمانی که مشاهده شد فورا به پزشک اطلاع داده شود .

برخی از خدمات دکتر سیمین وحیدی

بی اختیاری ادرار