درمان عفونت کلیه چیست؟

بدن هر فرد دارای دو کلیه بوده که هر کدام از آن در یک طرف شکم به پشت قرار گرفته اند. ادرار توليد شده توسط کلیه ها از طريق ميزناي يا حالب، لوله های بین مثانه و کلیه ادرار را به مثانه برای تخلیه می برند. برای آشنایی با بیماری عفونت کلیه و درمان آن می توانید این مقاله را مطالعه کنید

درمان عفونت کلیه

آنتی بیوتیک ها معمولا عفونت را از بین می برند. چنانچه پزشک به وجود عفونت مشکوک شود قبل از بررسی آزمایش ادرار، آنتی بیوتیک تجویز می کند. برخی میکروب ها مقاوم به برخی آنتی بیوتیک ها هستند به همین خاطر گاهی اوقات انتخاب تخصصي آنتی بیوتیک ها لازم می باشد. دوره آنتی بیوتیک ها به مدت ٣تا١٤روز بسته به نوع آن می باشد. برخی آنتی بیوتیک های معمول برای عفونت های کلیه عبارتند از:

• سیپروفلوکساسین

• سفيكسيم

• تریمتوپریم

برخی داروهای ضد درد از جمله ژلوفن می توانند موجب کاهش درد و تب شوند. برای کم کردن دردهای شدیدتر باید از داروهای قوی تری استفاده کرد. برای برطرف کردن کمبود مایع در بدن باید مقدار زیادی مایعات مثل اب و اب ميوه مصرف شود.

عفونت کلیه چه علائمی دارد؟

علائم و نشانه های عفونت کلیه به سرعت و در عرض چند ساعت ایجاد می گردند. این علائم و نشانه عبارتند از:

• درد در پهلو

• تب و لرز

• احساس تهوع یا استفراغ

• خون در ادرار

• تکرار ادراری

• درد در پشت

• درد در کشاله ران

• نیاز سریع به دفع ادرار

• احساس سوزش به هنگام دفع ادرار

• چرک و خون در ادرار

• داشتن ادرارهای بدبو و کدر

معمولا علائم عفونت مثانه  نیز وجود دارد مانند درد در هنگام ادرار کردن. در افراد مسن عفونت کلیه ایجاد سردرگمی می کند و پزشک می تواند با بررسی ازمایش ادرار به او کمک کند. در بسیاری از موارد عفونت غير مقاوم است و درمان آن را می توان در خانه انجام داد و عفونت با یک دوره مصرف قرص های آنتی بیوتیک از بین می رود. چنانچه پس از درمان خانگی به مدت ۲۴ ساعت بهبودی حاصل نشد فرد باید به پزشک مراجعه کند. برخی از علائم در عفونت کلیه که باید به پزشک مراجعه شود عبارتند از:

• عدم رفع علائم

• فرد قادر به استفاده هر گونه مایعات یا داروی خوراكي نباشد.

• آنتی بیوتیک اثری نداشته باشد و تب ادامه يابد

• زن باردار

• فرد بسیار ضعیف و پير

• فرد مبتلا به مشکلات انسدادي کلیوی

• فرد مبتلا به دیابت

* عفونت تكرار شونده

دکتر سیمین وحیدی متخصص اورولوژی با بهره گیری از دانش روز دنیا به درمان بیماری های مرتبط با کلیه و مثانه و همچنین درمان بی اختیاری ادرار می پردازند. جهت ارتباط با ایشان می توانید با شماره های ۰۲۱۴۴۰۶۹۰۰۱ و ۰۲۱۴۴۰۵۰۸۸۱ تماس حاصل فرمایید و یا به پیچ اینستاگرام مراجعه کنید.

عفونت کلیه چه عوارضی دارد؟

اگر افراد مبتلا به عفونت کلیه به سرعت درمان شوند می توانند به بهبودی کامل دست پیدا کنند. عفونت کلیه را باید جدی گرفت و برای درمان آن فورا اقدام کرد.  برخی از عوارض احتمالی عفونت کلیه در افراد عبارتند از:

• میکروب های ناشی از عفونت کلیه منتقل به جریان خون شده که می تواند جدی و تهدید کننده زندگی باشد.

• گسترش عفونت و آبسه کلیه

• در زنان باردار مبتلا به پیلونفریت موجب به دنیا آمدن نوزاد زودرس و با وزن کم شود.

• آسیب دائمی به بافت های کلیه به خصوص در دوسال اول زندگي

سایر مقالات متخصص اورولوژیست در غرب تهران :

از کیست کلیه چه می دانید

بیماری کلیه و مجاری ادرار

پیشگیری از سنگ کلیه

عوارض عفونت کلیه

آیا می دانید برای  درمان بیماری های کلیه و مجاری ادراری چه راههایی برای شناخت   بهترین متخصص اورولوژی در تهران وجود دارد؟؟جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک های مربوطه مراجعه نمایید.

3 + سه =