بیماری های اورژانسی تناسلی مردان

بیماری هایی در ناحیه تناسلی مردان شایع می باشد که باید برای درمان آن اقدام کرد و در صورت بی توجهی به دلایل مختلف صدمات جبران ناپذیری برای فرد فراهم می کند. در این میان بیماری هایی هستند که می توان آنها را در طولانی مدت درمان کرد و برای برخی از آنها فرصت درمان بسیار کم می باشد که در صورت تاخیر در تشخیص و درمان آنها باعث عقیم شدن مرد و در مواردی منجر به مرگ می شود. دکتر سیمین وحیدی متخصص ارولوژی خوب در تهران می باشد که با استفاده از تکنیک های روز دنیا این گونه بیماری ها را به سرعت تشخیص می دهد.

بیماری-های-اورژانسی-تناسلی-مردان

انواع بیماری های اورژانسی تناسلی مردان

1. سرطان پروستات

یکی از سرطان های خطرناک که در دستگاه تناسلی به وجود می آید سرطان پروستات می باشد. در گذشته  افراد مسن وقتی دچار حادثه می شدند و دچار شکستگی یا مواردی که فرد را زمین گیر می کرد به پزشک مراجعه کرده و با انجام آزمایش هایی در خصوص مشاهده صدمات در قسمت تناسلی پی به سرطان پروستات می بردند که تاخیر در تشخیص این بیماری باعث می شد فرد به سختی مداوا  شود. اما امروزه برای تشخیص به موقع این سرطان می توان از آزمایش PSA استفاده کرد. این بیماری علائمی ندارد و افراد باید حداقل یک بار این آزمایش را انجام دهند. در صورت تشخیص به موقع آن باید برای درمان سریع اقدام کنند در غیر این صورت در مواردی باعث ناباروری در مردان می شود. این بیماری دارای علائمی به شرح ذیل می باشد:

• نیاز به تکرر ادرار در طول شبانه روز حتی در زمان خواب احساس دفع ادرار برای فرد پیش می آید.
  • مشاهده خون در ادرار که زمانی که این مورد پیش آید بیماری در مرحله حاد می باشد .

در صورتی که این علائم وجود داشت به پزشک متخصص ارولوژی مراجعه کنید. تشخیص به موقع باعث درمان به موقع آن شود. در صورتی که این بیماری حاد شود نیاز به جراحی سنگین و سخت می باشد که امکان بهبودی آن کم می باشد.

1. سرطان مثانه

این سرطان شایع تر از سرطان های دیگر دستگاه تناسلی می باشد. سلول های سرطان با رشد کردن در کلیه و مجاری ادرار و انتقال به مثانه به وجود می آید. این سرطان دارای علائمی مشخصی نبوده و در مواقعی تغییر رنگ ادرار و گاهی خون دیده می شود. از آنجائیکه تغییر رنگ ادرار علائم سنگ کلیه نیز می باشد در صورت مشاهده چنین مواردی حتما با پزشک متخصص در میان بگذارید. افرادی که در خانواده یا اقوام خود سابقه بیماری سرطان مثانه را دارند امکان ابتلا به این بیماری در آنها وجود دارد.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم با تشکر مدیریت سایت دکتر سیمین وحیدی

شش + یک =