بیماریهای کلیه و مجاری ادراری

بیماریهای کلیه و مجاری ادراری :

دکتر وحیدی بیان می کنند که در مواقعی نارسایی کلیه ایجاد می شود که شخص به عفونت کلیه مبتلا شود و درمان این بیماری را انجام ندهد و این بیماری به مکرر در شخص تکرار شود .

بیماریهای کلیه معمولا در اثر یک عفونت و یا شرایطی این چنینی سبب بروز این بیماری می شود ، زمانی میکروب وارد کلیه می شود شخص به عفونت کلیه مبتلا می گردد معمولا از دو طریق میکروب وارد کلیه می شود :

• از راه جریان خون
  • عدم رعایت بهداشت دستگاه تناسلی
  • علائم عفونت کلیه
  • درد پهلو
  •  تکرر ادرار
  • احساس نیاز به دفع ادراری
  • درد پشت
  • سوزش ادرار

مجرای ادرار :

به وسیله مجرای ادرار می توان ادرار را از کلیه ها به بخش خارج از بدن منتقل نمود ، در مواقعی که مثانه پر می شود بخشی در مثانه بنام مجرای پیشاب ادرار را از بدن خارج می کند .

بیماریهای کلیه و مجاری ادراری

بیماریهای عفونت مجاری ادرار چیست ؟

زمانی بیان می شود شخص به عفونت مجاری ادرار مبتلا شده است که باکتری ها به بخش مثانه راه پیدا کرده است ، به دلیل اینکه مجرای پیشابه بانوان نسبت به آقایان کوتاه تر می باشد ، به آسانی باکتری ها به داخل مثانه راه می یابند .
شایع ترین عفونت ادراری ، عفونت مثانه است ، در صورتی که مجاری به عفونت مبتلا شود ، التهاب مجاری ادراری مبتلا شده است .

چنان چه کلیه ها عفونت کند ، شخص به عفونت کلیوی مبتلا می شود ، زمانی که شخص به این بیماری مبتلا شده است ، با علائم زیر روبرو می شود :

• سوزش ادرار در زمان ادرار
  • کم بودن میزان ادرار
  • احساس درد در نواحی پایین شکم
  • داشتن تب و لرز

مجاری ادراری مردان

مجاری ادراری مردان از مناطق حساس و آسیب پذیر می باشد که ممکن است در معرض انواع بیماری ها و میکروب ها قرار بگیرد.این مناطق شامل کلیه، مثانه و غده پروستات می باشد .در اثر رشد بیش از حد باکتری در قسمت های پیشابراه ، مثانه ، کلیه و غده پروستات عفونت مجاری ادراری به وجود می آیدو در صورتی که به موقع تشخیص داده شود از اثرات مخرب به صورت دائمی پیشگیری می شود.

عفونت-مجاری-ادراری-مردان

عفونت مجاری ادراری مردان

آناتومی مجاری ادرار در مردان به گونه ایست که باکتری ها کمتر می توانند وارد مثانه شوند این به خاطر اینست که پیشابراه دارای طول زیادی می باشد . این بیماری در مردان از سن 50 سالگی شروع می شود . علائم عفونت مجاری ادرار مردان در سن های مختلف متفاوت می باشد . در جوانان این بیماری معمولا با سنگ کلیه خود را نشان می دهد ولی در افراد مسن کسانی که دارای  بزرگی پروستات هستند و کسانی که از سوند برای تخلیه مثانه استفاده می کنند این بیماری مشاهده می شود. بزرگی پروستات مانع از تخلیه کامل ادرار از بدن شده و باعث عفونت مجاری ادراری می شود. همچنین تنگی پیشابراه از دیگر عللی ایجاد این بیماری می باشد در این صورت اسکاری که در بافت های پیشابراه وجود دارد مانع از خروج ادرار از آن می شود و در نتیجه زمینه برای عفونت مجاری ادرار را به وجود می آورد.

علائم عفونت مجاری ادراری مردان

1. احساس درد در هنگام ادرار
  2. نیاز فوری به دفع ادرار
  3. تکرر ادرار
  4. احساس درد در ناحیه شکم
  5. تب
  6. مشاهده خون در ادرار
  7. درد در قسمت میانی کمر

تشخیص عفونت مجاری ادراری مردان

1. مشاهده علائم از طریق معاینه بالینی
  2. آزمایش ادرار ( نیاز به تخلیه ادرار از پیشابراه و غده پروستات می باشد ).
  3. اولتراسوند نوعی روش تصویربرداری که از بافت ها و مایعات مجاری ادراری عکس برداری می کند.
  4. سیستوسکوپی که در این روش فرد تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد و لوله ای وارد پیشابراه می شود و برای بررسی این بیماری پیشابراه و مثانه قابل مشاهده می باشد.

درمان مجاری ادراری مردان

مصرف داروهایی نظیر آنتی بیوتیک برای درمان عفونت مجاری ادراری مردان تجویز می شودکه بعد از یک روز بهبودی صورت می گیرد.

دکتر وحیدی متخصص و جراح کلیه و مجاری ادراری به روش های عفونت مثانه و ادراری را درمان می کنند ، برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :

شماره ی تماس :  44069001_44050881

برخی از خدمات دکتر وحیدی :

پنج × سه =